Porządek obrad
1.
Otwarcie sesji Rady Miejskiej Rumi.
2.
Stwierdzenie prawomocności obrad sesji.
3.
Przyjęcie porządku obrad sesji.
4.
Przyjęcie protokołów z poprzednich sesji.
5.
Wotum zaufania dla Burmistrza Miasta Rumi za 2024 rok:
-
Raport o stanie miasta.
-
Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia wotum zaufania Burmistrzowi Miasta Rumi. Druk Nr 183 – projekt uchwały przedkłada Przewodniczący Rady Miejskiej Rumi.
6.
Absolutorium dla Burmistrza Miasta Rumi za 2024 rok:
-
Sprawozdanie Burmistrza Miasta z wykonania budżetu miasta za rok 2024 oraz przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Gdańsku o przedłożonym przez Burmistrza Miasta sprawozdaniu z wykonania budżetu Miasta Rumi za 2024 rok wraz z informacją o stanie mienia komunalnego i objaśnieniami.
-
Wniosek Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej Rumi w sprawie udzielenia Burmistrzowi Miasta Rumi absolutorium za 2024 rok, po rozpatrzeniu sprawozdania finansowego, sprawozdania z wykonania budżetu za 2024 rok wraz z opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej w Gdańsku o tym sprawozdaniu oraz informacji o stanie mienia komunalnego.
-
Przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Gdańsku dot. wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej Rumi w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Miasta Rumi z tytułu wykonania budżetu za 2024 rok.
-
Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Gminy Miejskiej Rumia wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu miasta Rumi za 2024 rok. Druk Nr 181 – projekt uchwały przedkłada Komisja Rewizyjna Rady Miejskiej Rumi.
-
Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Miasta Rumi za 2024 rok. Druk Nr 182 – projekt uchwały przedkłada Komisja Rewizyjna Rady Miejskiej Rumi.
7.
Sprawozdanie z działalności Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej Rumi.
8.
Sprawozdanie z działalności Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miejskiej Rumi.
9.
Sprawozdanie z działalności Komisji Samorządowej Rady Miejskiej Rumi.
10.
Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę Nr X/100/2024 Rady Miejskiej Rumi z dnia 12 grudnia 2024 roku w sprawie uchwalenia budżetu Miasta Rumi na 2025 rok. Druk Nr 189 – projekt uchwały przedkłada Burmistrz Miasta Rumi.
11.
Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę Nr X/99/2024 Rady Miejskiej Rumi z dnia 12 grudnia 2024 roku w sprawie przyjęcia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Rumi na lata 2025 - 2035. Druk Nr 190 – projekt uchwały przedkłada Burmistrz Miasta Rumi.
12.
Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego na pokrycie planowanego deficytu. Druk Nr 191 – projekt uchwały przedkłada Burmistrz Miasta Rumi.
13.
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Rady Miejskiej Rumi nr X/96/2024 z dnia 12 grudnia 2024 r. w sprawie udzielenia w roku 2025 pomocy rzeczowej Powiatowi Wejherowskiemu na modernizacje dróg powiatowych na terenie Rumi. Druk Nr 185 – projekt uchwały przedkłada Burmistrz Miasta Rumi.
14.
Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia zintegrowanego planu inwestycyjnego dla obszaru położonego w Rumi, w rejonie ulic Sobieskiego i Batorego. Druk Nr 188 – projekt uchwały przedkłada Burmistrz Miasta Rumi.
15.
Podjęcie uchwały w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy. Druk Nr 184 – projekt uchwały przedkłada Burmistrz Miasta Rumi.
16.
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości gruntowej, stanowiącej własność Gminy Miejskiej Rumia, na rzecz jej użytkownika wieczystego. Druk Nr 186 – projekt uchwały przedkłada Burmistrz Miasta Rumi.
17.
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie, na okres 15 lat, w trybie bezprzetargowym nieruchomości zabudowanych, stanowiących własność Gminy Miejskiej Rumia. Druk Nr 187 – projekt uchwały przedkłada Burmistrz Miasta Rumi.
17a.
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości stanowiących własność Gminy Miejskiej Rumia. Druk Nr 194 – projekt uchwały przedkłada Burmistrz Miasta Rumi.
17b.
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na dokonanie zamiany nieruchomości. Druk Nr 195 – projekt uchwały przedkłada Burmistrz Miasta Rumi.
17c.
Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia petycji. Druk Nr 192 – projekt uchwały przedkłada Komisja Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miejskiej Rumi.
17d.
Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi. Druk Nr 193 – projekt uchwały przedkłada Komisja Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miejskiej Rumi.
18.
Sprawozdanie z posiedzenia Komunalnego Związku Gmin ”Dolina Redy i Chylonki”.
19.
Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej o działaniach podejmowanych od ostatniej sesji.
20.
Sprawozdanie Burmistrza Miasta z działalności w okresie międzysesyjnym.
21.
Zapytania i interpelacje.
22.
Zakończenie obrad sesji.