« Powrót do strony głównej

Porządek obrad

1. Otwarcie sesji Rady Miejskiej Rumi.

2. Stwierdzenie prawomocności obrad sesji.

3. Przyjęcie porządku obrad sesji.

5. Wotum zaufania dla Burmistrza Miasta Rumi za 2023 rok:

- Debata.

- Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia wotum zaufania Burmistrzowi Miasta Rumi. Druk Nr 25 – projekt uchwały przedkłada Przewodniczący Rady Miejskiej Rumi.

6. Absolutorium dla Burmistrza Miasta Rumi za 2023 rok:

- Sprawozdanie Burmistrza Miasta z wykonania budżetu miasta za rok 2023 oraz przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Gdańsku o przedłożonym przez Burmistrza Miasta sprawozdaniu z wykonania budżetu Miasta Rumi za 2023 rok wraz z informacją o stanie mienia komunalnego i objaśnieniami.

- Wniosek Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej Rumi w sprawie udzielenia Burmistrzowi Miasta Rumi absolutorium za 2023 rok, po rozpatrzeniu sprawozdania finansowego, sprawozdania z wykonania budżetu za 2023 rok wraz z opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej w Gdańsku o tym sprawozdaniu oraz informacji o stanie mienia komunalnego.

- Przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Gdańsku dot. wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej Rumi w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Miasta Rumi z tytułu wykonania budżetu za 2023 rok.

- Dyskusja.

- Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Gminy Miejskiej Rumia wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu miasta Rumi za 2023 rok. Druk Nr 26 – projekt uchwały przedkłada Komisja Rewizyjna Rady Miejskiej Rumi.

- Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Miasta Rumi za 2023 rok. Druk Nr 27 – projekt uchwały przedkłada Komisja Rewizyjna Rady Miejskiej Rumi.

10. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę Nr LXIV/801/2023 Rady Miejskiej Rumi z dnia 14 grudnia 2023 roku w sprawie uchwalenia budżetu Miasta Rumi na 2024 rok. Druk Nr 31 - projekt uchwały przedkłada Burmistrz Miasta Rumi.

11. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę Nr LXIV/800/2023 Rady Miejskiej Rumi z dnia 14 grudnia 2023 roku w sprawie przyjęcia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Rumi na lata 2024 - 2043. Druk Nr 32 - projekt uchwały przedkłada Burmistrz Miasta Rumi.

12. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu ogólnego miasta Rumi. Druk Nr 33 - projekt uchwały przedkłada Burmistrz Miasta Rumi.

13. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości ekwiwalentu pieniężnego dla strażaków ratowników Ochotniczej Straży Pożarnej w Rumi uczestniczących w działaniach ratowniczych, akcjach ratowniczych, szkoleniach i ćwiczeniach. Druk Nr 20 - projekt uchwały przedkłada Burmistrz Miasta Rumi.

14. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia regulaminu wynagradzania nauczycieli szkół, dla których organem prowadzącym jest Gmina Miejska Rumia. Druk Nr 23 - projekt uchwały przedkłada Burmistrz Miasta Rumi.

15. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XV/211/2019 Rady Miejskiej Rumi z dnia 12 grudnia 2019 r. w sprawie przyjęcia regulaminu przyznawania nagród dla nauczycieli szkół, dla których organem prowadzącym jest Gmina Miejska Rumia. Druk Nr 24 - projekt uchwały przedkłada Burmistrz Miasta Rumi.

16. Podjęcie uchwały w sprawie pokrycia części kosztów gospodarowania odpadami komunalnymi z dochodów własnych niepochodzących z pobranej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Druk Nr 21 - projekt uchwały przedkłada Burmistrz Miasta Rumi.

17. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr L/678/2023 Rady Miejskiej Rumi z dnia 30 stycznia 2023 roku w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy. Druk Nr 22/1zm - projekt uchwały przedkłada Burmistrz Miasta Rumi.

18. Podjęcie uchwały w sprawie nadania Statutu Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rumi. Druk Nr 19 - projekt uchwały przedkłada Burmistrz Miasta Rumi.

19. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy Domowej i Ochrony Osób Doznających Przemocy Domowej w Gminie Miejskiej Rumia na lata 2021-2025. Druk Nr 18 - projekt uchwały przedkłada Burmistrz Miasta Rumi.

20. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Wspierania Rodziny w Gminie Miejskiej Rumia na lata 2024-2026. Druk Nr 17/1zm - projekt uchwały przedkłada Burmistrz Miasta Rumi.

21. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia programu osłonowego Gminy Miejskiej Rumia na 2024 rok „OPIEKA NA ODLEGŁOŚĆ 2024”. Druk Nr 15 - projekt uchwały przedkłada Burmistrz Miasta Rumi.

22. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXXIV/482/2021 Rady Miejskiej Rumi z dnia 25 listopada 2021 r. w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Działań na rzecz Osób z Niepełnosprawnością na lata 2022 – 2024. Druk Nr 16 - projekt uchwały przedkłada Burmistrz Miasta Rumi.

23. Podjęcie uchwały w sprawie szczegółowych zasady ponoszenia odpłatności za pobyt w mieszkaniach treningowych i wspomaganych. Druk Nr 14 - projekt uchwały przedkłada Burmistrz Miasta Rumi.

24. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XLIII/585/2022 Rady Miejskiej Rumi z dnia 2 sierpnia 2022 r. w sprawie wyrażenia zgody na nabycie, na rzecz Gminy Miejskiej Rumia, dwóch mieszkań chronionych położonych w Rumi przy ul. Jeziornej. Druk Nr 13 - projekt uchwały przedkłada Burmistrz Miasta Rumi.

25. Podjęcie uchwały w sprawie zadeklarowania woli objęcia dodatkowych udziałów w Miejsko – Gminnej Spółdzielni Socjalnej „Linia – Zagórska Struga” z siedzibą w Rumi. Druk Nr 30 - projekt uchwały przedkłada Burmistrz Miasta Rumi.

26. Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rumi. Druk Nr 28 – projekt uchwały przedkłada Komisja Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miejskiej Rumi.

27. Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rumi. Druk Nr 29 – projekt uchwały przedkłada Komisja Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miejskiej Rumi.

28. Sprawozdanie z posiedzenia Komunalnego Związku Gmin ”Dolina Redy i Chylonki”.

29. Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej o działaniach podejmowanych od ostatniej sesji.

30. Sprawozdanie Burmistrza Miasta z działalności w okresie międzysesyjnym.

31. Zapytania i interpelacje.

32. Zakończenie obrad sesji.

« Powrót do strony głównej